zaterdag 16 juli 2011

Merlin

Sterzoeker vernam dat Merlin, de eigenaar van het Silver Circle Forum en Gardnerian wiccan van het eerste uur, ernstig ziek is.
Wij willen hier graag even bij stilstaan.


Sterzoeker heeft vaak harde kritiek gehad op Merlin’s functie van forumbeheerder en zijn rol in de wereld van wicca. Kritisering is nu eenmaal een fase in een ontwikkelingsproces dat geen einde kent en nieuwe mogelijkheden aan het licht brengt.

Merlin is een man van de oude lijn en Sterzoeker waardeert de vasthoudendheid aan dat standpunt omdat het de oude waarden vertegenwoordigt.
Merlin’s lijn is dan ook in de ontmoeting der meningen als waardevol gezien. Een sterke opponent is immers zijn gewicht in goud waard.

Wanneer het lot een fatale wending neemt rest ons de verbijstering. Op dat moment is de mens klein en kwetsbaar. Over de illusie van macht en invloed komt de schaduw van de tijdelijkheid te liggen. Zwijgen is gepast.

Sterzoeker groet Merlin van verre en wenst hem herstel toe, hier of over de drempel van tijd en ruimte. Al moeten wij allen buigen voor krachten die groter zijn dan de mens, het Licht verbindt ons allen. Moge dit Licht Merlin gidsen waarheen zijn lot hem voert en zijn naasten tot steun zijn.

32 opmerkingen:

  1. Blijkt maar weer wat een stelletje angstige hypocrieten jullie zijn. Gegroet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik quoteer Sterzoeker die graag zich verschuilt achter een belachelijke en laffe anonimiteit (terwijl de meesten toch weten wie je bent): "Over de illusie van macht en invloed komt de schaduw van de tijdelijkheid te liggen. Zwijgen is gepast. " Blijkbaar is zwijgen niet gelukt, want zelfs nu kan je niet even opzij gaan en geen aandacht proberen te krijgen.

    Luna Verde

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een rare reacties van die twee hierboven. De Sterzoekers betuigen hun medeleven, spreken hun waardering uit voor Merlin's standpunten en weer is het niet goed.
    Komt het woord sportiviteit in jullie boekje voor? Dacht het niet. Ik zie alleen een voorbeeld van die zielige beperktheid waar Sterzoeker vaak genoeg de draak mee gestoken heeft en terecht.

    Merlin is een publieke figuur en dat betekent dat er niet alleen maar lui in je buurt zijn die slijmen en kopjes geven, zoals jullie. Ik citeer:
    "Een sterke opponent is immers zijn gewicht in goud waard". Dat zijn goeie manieren, Owain en Luna Verde. Die platheid van jullie is het tegendeel. Maar ja, er zijn grote geesten en kleine geesten. Jullie behoren tot die laatste groep.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lul jij maar recht wat krom is, Serna. Sterzoeker heeft een mooi stukje gelegenheidsproza ter ere van Merlin geschreven en wat ik daarvan vind heb je hierboven kunnen lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat klinkt dat nou afgunstig, Owain. Je kan de Sterzoekers ook vragen om zoiets voor jou te schrijven. Dan kom je vast mooier uit de bus dan je bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb op deze blog vaak zinnige en waardevolle dingen gelezen, maar principieël nog nooit gereageerd want ik meng me niet graag in discussies waarin te veel gif gespuwd wordt, om eigenlijk alleen de smaak van gif te willen proeven,en op plekken waarin alles en iedereen maar afgekraakt wordt. Ondanks het feit dat ik bijvoorbeeld de mening over Ina Custer en nog meer zaken met de Sterzoeker volledig deel en zelfs daarom het forum van SC lang heb verlaten, en hoewel ik een kritische invalshoek enorm waardeer, vind ik dat in dit geval de persoon hierboven even buiten de anonimiteit Merlin op zijn site had kunnen benaderen en dat die afstand niet nodig was, want het voelt als aandacht willen trekken. Ik voel me niet lekker onder die regenboog van Liefde en Licht, dezelfde waaronder mensen die zichzelf grote geesten noemen en anderen kleineren zonder te weten wie ze zijn, alleen omdat ze hun praktijken en idealen (die hier zo vaak afgekraakt zijn, daarom!! en nu ineens zitten we In Lux bij elkaar??) niet goed keuren. Ik vind anonimiteit een slechte zaak, vooral als je zo een grote brave geest bent. Serna mag mij plat vinden, dat laat mij koud, ik heb hier mijn mening gegeven en ik verlaat deze discussie per direct.
    Luna Verde

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik heb er geen enkele moeite met de tekst die hier staat. In het donker is er een lichtpuntje en het licht heeft iets zwarts. Zo zijn er blijkbaar ook punten die sterzoeker(s) aan merlin kan waarderen, ook al zijn ze het op veel punten niet eens.

    Het siert mensen als ze in deze tijden zich menselijk en waardig kunnen gedragen en dat op deze manier laten zien met hen waarmee ze het vaak niet eens is. Zo lang er niet wordt gelogen of overdreven door bijvoorbeeld een heel boekwerk te schrijven. Het stukje is kort en bondig en toont van medeleven. Dat moet kunnen, vind ik

    Mocht Merlin en de zijnen dit lezen, wens ik hun alle sterkte toe.

    Gegroet De Baadster

    BeantwoordenVerwijderen
  8. nog even dan: de moeite die ik had zit niet zozeer bij de tekst maar in de anonimiteit en in het feit dat het maar hier geschreven wordt en niet op de site van Merlin. Nog beter, had deze persoon zelfs kunnen mailen of een kaartje sturen, in plaats van hier met dr eigen geest en ego staan zwaaien...maar het is en het blijft natuurlijk de mening van een kleine geest als ik ;-)
    Luna Verde

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De Kritische Magier19 juli, 2011 12:51

    Beste Luna Verde,

    De tekst voor Merlin is uit naam van alle Sterzoekers geschreven. Dat is de reden dat er geen enkele naam onder staat.

    Ik zie je punt maar dan neemt niet weg dat we het te indringend vonden om op Merlin's site (je bedoelt Silver Sircle forum?) te posten. Per slot kennen we de mening van veel forumleden over Sterzoeker. Het risico van schampere opmerkingen zoals die van Owain en die van jou wilden we niet nemen. Dit leek ons dus de beste weg om ons medeleven te betuigen. Wij hebben dat op een oprechte manier gedaan en niet zonder veel overleg.

    Een tegenstelling van meningen betekent voor de Sterzoekers nog lang niet dat we iemand ook als mens afdoen. Dit, beste Luna Verde, is vaak de narigheid op het SC forum: wanneer een bepaalde opvatting niet gedeeld wordt dan ben je ook als mens afgedaan.

    Jouw mening is dus zo welkom als elke mening maar repliek is inclusief, zoals je merkt.

    Onze anonimiteit blijven we handhaven zodat geen van de Sterzoekers zich persoonlijk op de borst kan kloppen. Wij vinden dat alleen op deze manier de ambities ondergeschikt kunnen worden gemaakt aan het doel van Sterzoeker: een podium zijn voor onderwerpen die zelden ter sprake komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een onzin, waarom wordt hier opeens weer het onderwerp "wie is Sterzoeker" er bij gehaald. Daar ging deze blog immers helemaal niet over, maar er zijn nog steeds mensen die hier terug komen, en het niet uit kunnen staan dat ze niet weten wie Sterzoeker is en alle gelegenheden aangrijpen om daar maar weer over te reppen.

    Wat kan mij het nu schelen wie sterzoeker is. Ik ken de persoon Sterzoeker waarschijnlijk toch niet, evenmin ken ik Luna Verde, Owain of,Braadster of wie dan ook, die hier posten. Allemaal mensen die zelf overigens ook niet onder hun echte naam hier posten, dus waar hebben we het over.

    Ik beoordeel Sterzoeker op inhoud en ik kan meestal waarderen wat er wordt geschreven, soms ben ik het ook niet eens met Sterzoeker, dat doet er ook niet, want we zijn allemaal anders en een eigen mening hebben is goed in een wereld die steeds meer uniformer lijkt te worden.

    Het bovenstaande stukje kan ik ook waarderen, omdat het van medeleven blijkt geeft, daar zouden meer mensen aan moeten doen. De wereld zou er dan stuk aangenamer uit zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @Luna verde, Een regenboog is een mooi natuurverschijnsel, die niet perse betekent dat je in LUX met elkaar iets moet, dat is jouw persoonlijk beeld. Het zou evengoed een symbool van hoop kunnen zijn, of van een doorgang naar de andere wereld, wat Sterzoeker hier mee bedoelt weet je niet, want je hebt het niet gevraagd, je gist maar wat. Jij ziet er iets in waardoor de je boodschap in de blog een negatieve kleur geeft. Jij schrijft over kleineren, niemand is hier aan het kleineren, of je moet jezelf hier al mee bedoelen?

    Lees nu eens gewoon wat er staat en laat je persoonlijk opvatting jegens deze en gene nu eens voor een keer varen, beschouw dan nog eens wat je hebt gelezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik was blij verrast met dit blog van Sterzoeker, eerlijk gezegd, ik weet dat het ook oprecht bedoelt is. Jammer dat een aantal toch hun negatieve post eronder moeten zetten, nu ligt de klad er op die manier weer op, en wordt deze moeilijke zaak weer negatief belicht. Eigenlijk hadden ze mensen hun posts voor zich moeten houden, desnoods dan maar Sterzoeker negeren, want nu druk je inderdaad de neus op SZ, geef je publiciteit op een totaal ongepaste manier hier. En eigenlijk doe ik het nu ook door te reageren. Misschien moet SZ alle reacties maar gewoon verwijderen en de post afsluiten voor reacties, en de boodschap aan Merlin en de zijnen gewoon laten zijn zoals het bedoeld is, oprecht, want daar twijfel ik dus niet aan.

    B*B
    Irmgard

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @irmgard, Ik zou het laten staan, het geeft mooi weer hoe kortzichtig sommige mensen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat Owain en Luna Verde hun excuses maken voor hun verkeerde inschatting van de intenties van Sterzoeker. En voor hun gescheld natuurlijk.
    Dat zou wel wat goedmaken want hun posts kunnen echt niet.
    Ik bekijk namelijk de posts van Owain op Silver Circle Forum ook met heel andere ogen sinds ik zijn teksten hierboven gelezen heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. One who knows21 juli, 2011 15:29

    Dat staat nog te bezien, Owain. Nee, niet hier en niet nu. Dat zou je wel willen maar hier gaat het over Merlin. Je houdt mijn reactie dus tegoed. Dat moment komt zeker.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het is ook niet gepast om bij zo'n serieus onderwerp diegene waar het over gaat voor sukkel uit te maken, dat getuigd bepaald niet van respect

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jammer dat er nu IN het Openbaar!! geruzied wordt over iemand die doodziek is.
    Laten we hier alsjeblieft mee ophouden en steek for God sake een kaars op met POSITIEVE gedachten!! ipv dit geneuzel...
    BB Andharil

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Inderdaad Andharil, laten we de dingen zo lezen zoals als ze in de blog geschreven zijn, en vanuit die gedachte Merlin en de zijnen sterkte wensen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. uhm........ ik hou graag mijn eigen ideeen over Merlin, Anoniem.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. "Diepe zucht en hoofdschudden"

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik ben het eens met Luna Verde en Owain. Dit bericht heeft niks te maken met beleefdheid of saamhorigheid. Het is een blijk van pure hypocrisie. Jullie voeren op deze site een heksenjacht op mensen als Merlin. De discussies die jullie voeren, en de kritiek die jullie uiten is van het niveau PVV, populistische stemmingsmakerij. En dan vervolgens met christelijke schijnheiligheid je zogenaamde goedertierenheid laten zien op een dergelijk moment. En waarom? Zeker omdat je het zo goed met hem voor hebt... right..En dit draait vast niet om jezelf in een mooi daglicht te zetten. Als je daadwerkelijk van je goede kant wilt laten zien, dan begin je maar eens met het toegeven van je ongelijk. En dan begin je maar es met het ophouden met jezelf te verschuilen achter een homoseksueel alias als 'sterzoeker'.

    En dat licht mag je steken waar het nog niet schijnt...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat ordinair, Bliss. Zo ken ik je niet, dat siert geen enkele wicca. Met vrienden als jij is Merlin mooi klaar. Dan heeft 'ie geen vijanden meer nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Nou Walther dan ken je me inderdaad niet goed, ik ben namelijk geen 'Wicca'. Ik ben een heks en ik ben al helemaal niet altijd even aardig. Ik ben reken me zelf ook niet tot een 'vriend' van Merlin, slechts een bekende.
    Maar jij bent de Walther die zich ook Charon noemt?

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dat weet ik allemaal wel, Bliss. Je zet jezelf te kijk en daar is het je ook om te doen. Merlin kan je verder niks schelen als jij je vieze geluid maar kan maken.
    Dacht je nou echt dat ik antwoord op jouw vraag ga geven? Denk even na als je uitgevonden hebt waarmee.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Guttegut, je hebt het wel hoog zitten he? Allemaal persoonlijke issues schat? Het is wel duidelijk waarom je hier zit...

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Vertel het maar lieverd.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Om je gal te spuwen en anderen verwijten te maken over datgene waar je zelf schuldig aan bent. Dat bedoel ik dus met schijnheiligheid. Ik ben misschien niet altijd even aardig, echter ben ik wel oprecht en eerlijk. Verder ben ik ook niet van plan om te gaan verdedigen tegen iemand die blijkbaar 'mijn en dijn nijd' niet uit elkaar kan houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik mag dat wel, mensen die zichzelf oprecht en eerlijk noemen. Dat komt omdat ik een onderzoek domheid. Als ik het middel hiertegen gevonden heb ben jij de eerste die het mag proeven. Dat is beloofd.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hier is het ontbrekende stukje van de zin: ... omdat ik een onderzoek naar domheid doe.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hij die weet16 mei, 2012 09:29

    Bliss Jij moet wat zeggen over homoseksuele alias waar Sterzoeker zich achter verschuilt.... Haha zeker heel herkenbaar, want jij kent de streken van de valse relnicht maar te goed, vandaar dat je er zo dik bevriend mee bent, met de kale knuffelhomo, pas op hoor want als jij vals wordt is hij gevaarlijk, kijk maar eens naar die maniakale blik in zijn ogen! Die scort niet, vandaar dat gehamer op inwijdingen...

    BeantwoordenVerwijderen

Vergelijkbare Blogs

Related Posts with Thumbnails